Saturday 28 May 2011

Sakit tidak mengira masa

Assalamualaikum Semua.

Pagi Sabtu yang indah ini mau kongsi cerita mengenai menjaga anak yang sakit. Anak aku no. 2 Muhammad Aqil tiba-tiba demam selsema la pulak. Bab cerita anak sakit nie memang x tidur malam la jawabnya. Rasa lama sudah Aqil nie x sakit. Sejak 3 bulan yg lalu. bila kena nie mulala susah hati. Semalam Aqil terjaga pukul 4 pagi badan sangat panas. tanpa buang masa aku ambil ubat cucuk punggung dan basahkan kepala dengan air yang banyak. makan ubat? cukup susah...Selain tu aku sapukan jugak minyak zaitun (minyak ni banyak kegunaannya). Bila sakit nie satu lagi Aqil akan nangis saja. sekejap minta dukung, sekejap baring, sekejap mau susu sekejap x mau. Bab dukung aku surrender, biarlah papa dia yang dukung..bukan apa x larat dukung lama2 berat...

Dari pukul 4 pagi aku x dpt lelapkan mata..Aqil pula x mau tidur...x selesa dgn badan yang panas dan hidung pun tersumbat. Bila hampir subuh barulah mata nie sangat gantuk dan Aqil baru nak tidur....dan pagi ini Alhamdulilah badan dah tak panas macam semalam...Syukur! harap petang jap lagi atau malam nie sudah x demam lagi...

3 comments:

  1. ya la kan.. anak2 ni sementara nak besar ni.. mcm2 la.. dh besar ok la.. tu biasa la proses tumbesaran....

    ReplyDelete
  2. waa...kita serupa norm. Mujur azli ada..kalau tak...lagi penat kan norm

    ReplyDelete
  3. Has & Muryidah :- Kita sama-sama merasa semua tu kann...1 cabaran yg menjadikan kita ibu2 yang tabah..heeeeheee

    ReplyDelete

Tinggalkan Komen Anda